Kontakt Lukk

Hei og velkommen til oss!

31 00 15 50
Åpningstider kundesenter og chat:
Mandag - fredag 08.00 - 15.30

Kontakt oss
Spørsmål og svar

Bli en smartere strømforbruker med Glitre SmartBox

 

I samarbeid med Oss Norge tilbyr vi Glitre SmartBox som hjelper deg med å hente ut informasjon fra den nye automatiske strømmåleren. Oss Norge As har utviklet en helt ny teknologi som gir deg tilgang til verdifull data om strømforbruket ditt i sanntid i hjemmet ditt. 

Med tilhørende app tolker vi informasjonen for deg slik at det blir enkelt å forstå ditt historiske strømforbruk, og hvor mye strøm du bruker akkurat nå. Vi vet at du ønsker å betale minst mulig for strømmen du bruker, og ved hjelp av smarte analyser kan du selv flytte forbruket til tider på døgnet med lavere strømpris. 

Hvorfor skal jeg velge Glitre SmartBox?

Glitre SmartBox er en ekstern boks du kobler i strømmåleren din. Du kan følge med på forbruket ditt i sanntid (hvert 2 sekund) slik at du kan forstå hjemmets forbruk, og få innsikt i hva du kan gjøre for å redusere nettopp ditt forbruk. Glitre SMartBox leser alle data som ellers ikke er tilgjengelig på for eksempel min side.

Strømprisen ser du også i sanntid, slik at du mye enklere kan ta grep for å redusere strømforbruket ditt på tider av døgnet strømprisen er høy. Kanskje det lønner seg for deg å vaske klær i 20-tiden i stedet for i 17-tiden? Eller lage middag kl.18 i stedet for kl.16? Du får god oversikt og innsiktsfulle analyser daglig i appen, som hjelper deg å ta verdifulle og kloke valg.

Se strømforbruket ditt akkurat nå

Hvor mye strøm bruker du akkurat nå? Dette gir Glitre SmartBox deg muligheten til å se. Kanskje klarer du ved hjelp av appen å finne strømtyvene i hjemmet ditt?

Se strømprisen din akkurat nå

Du kan til enhver tid følge med på hva strømmen koster, og få muligheten til å tilpasse forbruket ditt til timer med lavere strømpris. Prisindikatoren i appen viser deg når det er billig og dyrt å bruke strøm.
(For å se strømprisen forutsetter det at du har en spotavtale med påslag)

Se ditt historiske strømforbruk

Spol tilbake i tid og se ditt historiske strømforbruk. Denne tjenesten gir deg muligheten til å sammenligne forbruket ditt på minutter, timer, dager, uker, måneder og år.

Du kan selv påvirke ditt strømforbruk

Glitre SmartBox og Oss-Appen gir deg tilgang til informasjonen fra strømmåleren og oversetter den til forståelig data. Dette gjør at du selv kan justere forbruket i forhold til strømprisen.

Hva koster Glitre SmartBox?

Kr. 75,-/pr mnd i 12 mnd for Glitre SmartBox
Kr. 49,-/pr mnd for tjenesten (løpende kostnad)

  • Prisen for Glitre SmartBox (899,-) er en engangskostnad og nedbetales med 75,- kroner over 12 måneder på strømfakturaen
  • I tillegg kommer et månedlig fast beløp på 49 kroner for å benytte tjenesten og appen
  • Avtalen forutsetter en aktiv strømavtale med Glitre Energi Strøm
  • Gjelder kun for privatkunder

Avtalevilkår

Bestill Glitre SmartBox

 

Hva består Glitre SmartBox av?

Teknologien til Glitre SmartBox består av en komponent (utviklet av OSS Norge) som kommuniserer direkte med plattformen vår ved hjelp av IoT kommunikasjonsteknologi over 4G-nettet. Glitre SmartBox kan du som nevnt over plugge direkte inn i den nye automatiske strømmåleren din.

Når du gjør dette får du tilgang til den samme dataen som måleren sender til de som eier strømnettet i området du bor i, men mye mer detaljert.
Dette er data som viser hvor mye strøm du bruker, og når du bruker den. 

Oss-appen: En strøm-app for kloke valg

Oss-appen gir deg innsikt og oversikt over strømforbruket ditt, med Glitre SmartBox koblet til strømmåleren.

Glitre SmartBox plugges enkelt inn i strømmåleren og hjelper deg å hente informasjonen fra måleren. Appen gir deg muligheten til å ta eierskap til din egne data, og få et trygt og forutsigbart forhold til strøm.

Appen oversetter og tolker informasjonen fra strømmåleren din, fra å være energipulser og kilowatt, til å bli nyttig informasjon om strømforbruket i hjemmet ditt.

  • Se strømforbruket ditt live
  • Se ditt historiske strømforbruk og sammenlign forbruket ditt på timer, dager, uker måneder og år.
  • Eget modus som viser reaktiv effekt, spenning og strøm per fase og målerstand.
  • Sammenligne forbruket ditt med tilsvarende hjem
  • Se hva strømprisen er, slik at du får muligheten til å flytte forbruket ditt til timer med lavere pris
  • Prisindikator som viser om strømprisen din er lav, normal eller høy
  • 24 timer prediksjon av forbruk. Se hvor mye strøm du bruker daglig vs. hva vi har estimert

Last ned appen gratis her:

App store knapp Google Play knapp

Følg med på ditt strømforbruk: Unngå dyr strøm

 

Ved å følge med på din husholdnings strømforbruk og når strømmen er billigst, kan du spare både miljøet og lommeboka. Det er mange faktorer som påvirker strømforbruket, men vanligvis handler det om:

  • Størrelse på bolig
  • Antall familiemedlemmer
  • Antall yttervegger
  • Tidspunkt for strømbruket
  • Oppvarmingskilde som fjernvarme eller varmepumpe

Lurer du på noe vedrørende Glitre SmartBox? Ta kontakt med oss!

SPØRSMÅL OG SVAR

Må jeg ha en strømavtale fra Glitre Energi Strøm for å bestille Glitre SmartBox? +

Ja! For å bestille Glitre SmartBox må du ha en strømavtale hos oss i Glitre Energi Strøm. Det spiller ingen rolle hvilken avtale du har så lenge du er kunde hos oss. Har du ikke en strømavtale fra før settes du automatisk på avtalen Glitre Familie ved bestilling. Ønsker du en annen avtale tar du kontakt med oss her!

Hvordan installerer jeg Glitre SmartBox? +

Du plugger Glitre SmartBox direkte inn i strømmåleren din, det er kun ett sted det er plass til den. Brikken har tosidig tape på baksiden så du får festet den trygt i skapet.

Installasjonsguide til Glitre SmartBox finner du her!

Hvordan åpner jeg HAN-porten? +

Kontakt nettselskapet ditt (ikke strømselskapet) for å få åpnet HAN-porten.

Har du Glitre Energi Nett, logg inn på deres Min Side her. Gå til Min profil og velg skjemaer. Her vil du finne skjema for HAN port som må sendes inn. Du vil få en bekreftelse på e-post når din HAN port er åpnet. Dette tar kun få dager!

Hvor kan jeg laste ned OSS-appen? +

Oss-appen laster du ned gratis her:

 

Kan flere personer i samme husstand laste ned og bruke OSS-appen? +

Ja, men det opprettes kun én bruker, men flere i samme husstand kan laste ned OSS-appen og logge inn med samme bruker.

Jeg har problemer med OSS-appen, hvem kontakter jeg? +

Har du problemer med appen tar du kontakt med OSS Norge. Se flere spørsmål og svar fra OSS Norge her!

Du kan også bruke chatten i appen for å komme i kontakt med de.

Har du andre problemer? Ta kontakt med oss i Glitre Energi Strøm her!

Trenger Glitre SmartBox oppdateringer og vedlikehold? +

Glitre SmartBox er utviklet så den oppdateres og konfigureres automatisk, og den trenger verken vedlikehold eller ettersyn.

Den har en innebygd energireserve som gjør at den overlever strømbrudd, i tillegg til at den har temperatur-, trykk- og luftfuktighetssensor.

Hvorfor må jeg betale for Glitre SmartBox? +

Glitre SmartBox er en ekstern boks du kobler opp til strømmåleren din. Den leser alle data som ellers ikke er tilgjengelig på f.eks. min side. Du kan følge med på forbruket ditt i sanntid (hvert 2 sekund) slik at du kan forstå hjemmets forbruk, og få innsikt i hva som kan gjøres for å redusere nettopp ditt forbruk.

Det koster penger å utvikle slik teknologi, og det koster å drifte tjenesten. Derfor er det et engangsbeløp for selve boksen på kr 899,- som nedbetales over 12 mnd, og en månedlig kostnad på kr 49 for drift av tjenesten og appen.

Jeg angrer på kjøpet, hva gjør jeg? +

Du kan angre på kjøpet av Glitre SmartBox innen 14 dager. Her finner du angrerettskjema!

Har det gått mer enn 14 dager og du har tatt i bruk Glitre SmartBox er boksen din til odel og eie. Ønsker du å avslutte tjenesten før det har gått 12 måneder av nedbetalingstiden må du fortsatt betale restbeløpet på selve boksen. Restbeløpet på Glitre SmartBox vil da komme på din neste faktura!

Har du spørsmål om angrerett ta kontakt med vår hyggelige kundeservice!