Kontakt Lukk

Hei og velkommen til oss!

31 00 15 50
Åpningstider kundesenter og chat:
Mandag - fredag 08.00 - 15.30

Kontakt oss
Spørsmål og svar

Glitre SmartBox

 

I samarbeid med Oss Norge tilbyr vi Glitre SmartBox som hjelper deg med å hente ut  informasjon fra de nye automatiske strømmålerne. Oss Norge As har utviklet en helt ny teknologi som gir forbrukerne tilgang til verdifull data om strømforbruket i hjemmet. 

Med tilhørende app tolker vi informasjonen for deg slik at det blir enkelt å forstå det historiske strømforbruket, og hvor mye strøm du bruker akkurat nå.

Hva er Glitre SmartBox?

Teknologien til Glitre SmartBox består av en komponent (utviklet av OSS Norge) som kommuniserer direkte med plattformen vår ved hjelp av IoT kommunikasjonsteknologi over 4G-nettet. 

Glitre SmartBox kan du plugge direkte inn i den nye automatiske strømmåleren din. Når du gjør dette får du tilgang til den samme dataen som måleren sender til de som eier strømnettet i området du bor i, men mye mer detaljert. Dette er data som viser hvor mye strøm du bruker, og når du bruker den. 

Se strømforbruket ditt akkurat nå

Hvor mye strøm bruker du akkurat nå? Dette gir Glitre SmartBox deg muligheten til å se. Kanskje klarer du ved hjelp av appen å finne strømtyvene i hjemmet ditt?

Se strømprisen din akkurat nå

Du kan til enhver tid følge med på hva strømmen koster, og få muligheten til å tilpasse forbruket ditt til timer med lavere strømpris. Prisindikatoren i appen viser deg når det er billig og dyrt å bruke strøm.
(For å se strømprisen forutsetter det at du har en spotavtale med påslag)

Se ditt historiske strømforbruk

Spol tilbake i tid og se ditt historiske strømforbruk. Denne tjenesten gir deg muligheten til å sammenligne forbruket ditt på minutter, timer, dager, uker, måneder og år.

Du kan selv påvirke ditt strømforbruk

Glitre SmartBox og Oss-Appen gir deg tilgang til informasjonen fra strømmåleren og oversetter den til forståelig data. Dette gjør at du selv kan justere forbruket i forhold til strømprisen.

Hva koster Glitre SmartBox?

 

Kr. 75,-/pr mnd i 12 mnd for Glitre SmartBox
Kr. 49,-/pr mnd for tjenesten (løpende kostnad)

  • Prisen for Glitre SmartBox (899,-) nedbetales med 75,- kroner over 12 måneder på strømfakturaen
  • I tillegg kommer et månedlig fast beløp på 49 kroner for å benytte tjenesten
  • Avtalen forutsetter en aktiv strømavtale med Glitre Energi Strøm
  • Gjelder kun for privatkunder

Avtalevilkår

Bestill Glitre SmartBox

 

Oss-appen

Oss-appen gir deg innsikt og oversikt over strømforbruket ditt, med Glitre SmartBox koblet til strømmåleren.

Glitre SmartBox plugges enkelt inn i strømmåleren og hjelper deg å hente informasjonen fra måleren. Appen gir deg muligheten til å ta eierskap til din egen data, og få et trygt og forutsigbart forhold til strøm.

Appen oversetter og tolker informasjonen fra strømmåleren din, fra å være energipulser og kilowatt, til å bli nyttig informasjon om strømforbruket i hjemmet ditt.

  • Se strømforbruket ditt live
  • Se ditt historiske strømforbruk og sammenlign forbruket ditt på timer, dager, uker måneder og år.
  • Eget modus som viser reaktiv effekt, spenning og strøm per fase og målerstand.
  • Sammenligne forbruket ditt med tilsvarende hjem
  • Se hva strømprisen er, slik at du får muligheten til å flytte forbruket ditt til timer med lavere pris
  • Prisindikator som viser om strømprisen din er lav, normal eller høy
  • 24 timer prediksjon av forbruk. Se hvor mye strøm du bruker daglig vs. hva vi har estimert

Last ned appen gratis her:

 

Lurer du på noe vedrørende Glitre SmartBox? Ta kontakt med oss!

SPØRSMÅL OG SVAR

Må jeg ha en strømavtale fra Glitre Energi Strøm for å bestille Glitre SmartBox? +

Ja! For å bestille Glitre SmartBox må du ha en strømavtale hos oss i Glitre Energi Strøm. Det spiller ingen rolle hvilken avtale du har så lenge du er kunde hos oss. Har du ikke en strømavtale fra før settes du automatisk på avtalen Glitre Familie ved bestilling. Ønsker du en annen avtale tar du kontakt med oss her!

Hvordan installerer jeg Glitre SmartBox? +

Du plugger Glitre SmartBox direkte inn i strømmåleren din, det er kun ett sted det er plass til den. Brikken har tosidig tape på baksiden så du får festet den trygt i skapet.

Installasjonsguide til Glitre SmartBox finner du her!

Hvordan åpner jeg HAN-porten? +

Kontakt nettselskapet ditt (ikke strømselskapet) for å få åpnet HAN-porten.

Har du Glitre Energi Nett, logg inn på deres Min Side her. Gå til Min profil og velg skjemaer. Her vil du finne skjema for HAN port som må sendes inn. Du vil få en bekreftelse på e-post når din HAN port er åpnet. Dette tar kun få dager!

Hvor kan jeg laste ned OSS-appen? +

Oss-appen laster du ned gratis her:

 

Kan flere personer i samme husstand laste ned og bruke OSS-appen? +

Ja, men det opprettes kun én bruker, men flere i samme husstand kan laste ned OSS-appen og logge inn med samme bruker.

Jeg har problemer med OSS-appen, hvem kontakter jeg? +

Har du problemer med appen tar du kontakt med OSS Norge. Se flere spørsmål og svar fra OSS Norge her!

Du kan også bruke chatten i appen for å komme i kontakt med de.

Har du andre problemer? Ta kontakt med oss i Glitre Energi Strøm her!

Trenger Glitre SmartBox oppdateringer og vedlikehold? +

Glitre SmartBox er utviklet så den oppdateres og konfigureres automatisk, og den trenger verken vedlikehold eller ettersyn.

Den har en innebygd energireserve som gjør at den overlever strømbrudd, i tillegg til at den har temperatur-, trykk- og luftfuktighetssensor.