Kontakt Lukk

Hei og velkommen til oss!

31 00 15 50
Åpningstider kundesenter og chat:
Mandag - fredag 08.00 - 15.30

Kontakt oss
Spørsmål og svar

Bli en smartere strømforbruker med Glitre SmartBox LIVE

Få full oversikt over strømforbruket ditt med Glitre SmartBox. Her kan du enkelt følge med i appen på effekt, strømforbruket og strømprisen LIVE akkurat nå. Slik kan du enklere ta grep for å redusere strømforbruket på tider av døgnet strømprisen er høy.

Glitre SmartBox er en ekstern boks du enkelt kobler i strømmåleren din, og følger med på i appen på telefonen!

4G-dekning

fra Telenor

LIVE-data

rett inn i appen

TA KONTROLL

over forbruket ditt

REDUSER

strømregningen din

Kr 899,-

Pris for brikken

Kr. 39,- pr mnd

Pris for tjenesten

Er du medlem av Huseierne og har strømavtalen strøm til medlemspris? Klikk her for bestilling av Glitre SmartBox Huseierne!

Er du medlem av NBBO og har strømavtalen NBBO strøm? Klikk her for bestilling av Glitre SmartBox NBBO!

Kr. 899,- (pris for brikken)
Kr. 39,-/pr mnd (pris for tjenesten/løpende kostnad)

  • Avtalen forutsetter en aktiv strømavtale med Glitre Energi Strøm
  • Gjelder kun for privatkunder
  • Avtalevilkår

Se strømprisen her og nå

Strømprisen ser du i sanntid, slik at du mye enklere kan ta grep for å redusere strømforbruket ditt på tider av døgnet strømprisen er høy.

Kanskje det lønner seg for deg å vaske klær i 20-tiden i stedet for i 17-tiden? Eller lage middag kl.18 i stedet for kl.16?

Du får god oversikt og innsiktsfulle analyser daglig i appen, som hjelper deg å ta verdifulle og kloke valg.

Se hvor mye strøm du bruker akkurat nå!

Når ny nettleie trer i kraft hos de fleste netteiere i løpet av 2022 bestemmes nettleien ut i fra hvor mye strøm du bruker samtidig en time. Ved å følge med på forbruket ditt kan du klare å redusere hvor mye strøm du bruker samtidig, og dermed få lavere nettleie.

Kanskje er det noen faste timer som peker seg ut hvert døgn? Dusjer du på kvelden samtidig som du lader elbilen? Eller vasker klær samtidig som du lager mat?

Med live forbruk er det enkelt å se om du bruker for mye strøm akkurat nå, slik at du raskt kan justere forbruket.

Effekt

Nå er er det kommet en ny funksjon i OSS-appen for deg som har Glitre SmartBox. Nå kan du enkelt følge med på effekt, i tillegg til strømforbruk og strømpris.

Du kan sette din egen effekt-grense du ønsker å ligge på, og når du ønsker å bli varslet at du er på vei over grensen du har satt. Dette vil gi det enda bedre oversikt over forbruk og kostnader.

Varslinger

Skru på varslinger i appen
Gå til min profil og klikk på varslinger. Her kan du skru på både forbruksvarsel (kalt timesforbruk) og strømprisvarsel.

Forbruksvarsel
Sett en ønsket terskel på forbruk per time og motta et varsel hvis du er på vei til å overstige dette.
På dashboardet i appen kan du også følge med på om timesforbruket ditt er innenfor terskelen du har satt.

Strømprisvarsel
Dersom der et stor variasjon i strømprisen over døgnet, kan det lønne seg å flytte forbruk til timer med lavere pris. Nå kan du motta et varsel på prisvariasjon. Du definerer selv når du ønsker å motta varsel ved å legge inn et “tak”. Du vil motta varselet kvelden før, kl 20:00 norsk tid. Slik får du muligheten til å planlegge morgendagens forbruk basert på når det er billigst å bruke strøm.

Oversikt over dagens – og morgendagens priser
Vi har laget en ny underside til “din strømpris” på dashboardet i appen. Ved å klikke inn på funksjonene kan du velge mellom du ulike visninger, i dag og i morgen. I dag visningen inneholder forbruk, estimert forbruk og strømpris time for time. I morgen visningen gir deg oversikt morgendagens strømpriser time for time. Morgendagens priser blir tilgjengelig kl. 16:00, inneværende dag.

Oss-appen: En strøm-app for kloke valg

Oss-appen gir deg innsikt og oversikt over strømforbruket ditt, med Glitre SmartBox koblet til strømmåleren.

Glitre SmartBox plugges enkelt inn i strømmåleren og hjelper deg å hente informasjonen fra måleren. Appen gir deg muligheten til å ta eierskap til din egne data, og få et trygt og forutsigbart forhold til strøm.

Appen oversetter og tolker informasjonen fra strømmåleren din, fra å være energipulser og kilowatt, til å bli nyttig informasjon om strømforbruket i hjemmet ditt.

  • Se strømforbruket ditt live
  • Se ditt historiske strømforbruk og sammenlign forbruket ditt på timer, dager, uker måneder og år.
  • Eget modus som viser reaktiv effekt, spenning og strøm per fase og målerstand.
  • Sammenligne forbruket ditt med tilsvarende hjem
  • Se hva strømprisen er, slik at du får muligheten til å flytte forbruket ditt til timer med lavere pris
  • Prisindikator som viser om strømprisen din er lav, normal eller høy
  • 24 timer prediksjon av forbruk. Se hvor mye strøm du bruker daglig vs. hva vi har estimert

Last ned appen gratis her:

App store knapp

Google Play knapp

INFORMASJON

Viktige egenskaper til Glitre SmartBox +

  • Enkel oppkobling – eneste du må gjøre er å fysisk koble den inn og aktivere HAN-porten via ditt nettselskap
  • Enheten fungerer uavhengig av boligens egne nettverk. Den benytter LTE-M for overføring.
  • Funker på alle typer AMS-målere i Norge
  • Trenger ikke ekstern strømforsyning
  • 4G-dekning – Kan installeres alle steder det er 4G-dekning i Norge
  • Du får tilgang på viktig informasjon om eget strømforbruk. Ikke bare forbruk, men også sikkerhet ved å se for eksempel spenning
  • Gir deg muligheten til å agere før den økonomiske skaden har skjedd
  • I nybygg er sikringsskapet stort sett plassert ute, og da er ofte LTE-M ofte det eneste alternativet da boksen tåler å stå ute

SPØRSMÅL OG SVAR

Må jeg ha en strømavtale fra Glitre Energi Strøm for å bestille Glitre SmartBox? +

Ja! For å bestille Glitre SmartBox må du ha en strømavtale hos oss i Glitre Energi Strøm. Det spiller ingen rolle hvilken avtale du har så lenge du er kunde hos oss. Har du ikke en strømavtale fra før settes du automatisk på avtalen Glitre Familie ved bestilling. Ønsker du en annen avtale tar du kontakt med oss her!

Hvordan installerer jeg Glitre SmartBox? +

Du plugger Glitre SmartBox direkte inn i strømmåleren din, det er kun ett sted det er plass til den. Brikken har tosidig tape på baksiden så du får festet den trygt i skapet.

Installasjonsguide til Glitre SmartBox finner du her!

Hvordan åpner jeg HAN-porten? +

Kontakt nettselskapet ditt (ikke strømselskapet) for å få åpnet HAN-porten.

Har du Glitre Energi Nett, logg inn på deres Min Side her. Gå til Min profil og velg skjemaer. Her vil du finne skjema for HAN port som må sendes inn. Du vil få en bekreftelse på e-post når din HAN port er åpnet. Dette tar kun få dager!

Hvor kan jeg laste ned OSS-appen? +

Oss-appen laster du ned gratis her:

 

Kan flere personer i samme husstand laste ned og bruke OSS-appen? +

Ja, men det opprettes kun én bruker, men flere i samme husstand kan laste ned OSS-appen og logge inn med samme bruker.

Jeg har problemer med OSS-appen, hvem kontakter jeg? +

Har du problemer med appen tar du kontakt med OSS Norge. Se flere spørsmål og svar fra OSS Norge her!

Du kan også bruke chatten i appen for å komme i kontakt med de.

Har du andre problemer? Ta kontakt med oss i Glitre Energi Strøm her!

Trenger Glitre SmartBox oppdateringer og vedlikehold? +

Glitre SmartBox er utviklet så den oppdateres og konfigureres automatisk, og den trenger verken vedlikehold eller ettersyn.

Den har en innebygd energireserve som gjør at den overlever strømbrudd, i tillegg til at den har temperatur-, trykk- og luftfuktighetssensor.

Hvorfor må jeg betale for Glitre SmartBox? +

Glitre SmartBox er en ekstern boks du kobler opp til strømmåleren din. Den leser alle data som ellers ikke er tilgjengelig på f.eks. min side. Du kan følge med på forbruket ditt i sanntid (hvert 2 sekund) slik at du kan forstå hjemmets forbruk, og få innsikt i hva som kan gjøres for å redusere nettopp ditt forbruk.

Det koster penger å utvikle slik teknologi, og det koster å drifte tjenesten. Derfor er det et engangsbeløp for selve boksen på kr 899,- som nedbetales over 12 mnd, og en månedlig kostnad på kr 39 for drift av tjenesten og appen.

Jeg angrer på kjøpet, hva gjør jeg? +

Du kan angre på kjøpet av Glitre SmartBox innen 14 dager. Her finner du angrerettskjema!

Har det gått mer enn 14 dager og du har tatt i bruk Glitre SmartBox er boksen din til odel og eie. Ønsker du å avslutte tjenesten før det har gått 12 måneder av nedbetalingstiden må du fortsatt betale restbeløpet på selve boksen. Restbeløpet på Glitre SmartBox vil da komme på din neste faktura!

Har du spørsmål om angrerett ta kontakt med vår hyggelige kundeservice!

Lurer du på noe vedrørende Glitre SmartBox? Ta kontakt med oss!