Kontakt Lukk

Hei og velkommen til oss!

31 00 15 50
Åpningstider kundesenter og chat:
Mandag - fredag 08.00 - 15.30

Kontakt oss
Spørsmål og svar

Spørsmål og svar

Lurer du på noe? Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.

Faktura

Dette kan du gjøre selv på Min side. Under menyen Faktura finner du link til betalingsutsettelse ved siden av den siste fakturaen din dersom den ikke har forfalt. Selvbetjening av betalingsutsettelse betinger også at du ikke har mer enn 1 regning som ikke er betalt.

De fleste husholdningskunder får regning i slutten av hver måned.

Ta kontakt med oss aller først dersom det er noe vedrørende regningen du ikke er enig i.

Vi tilbyr flere elektroniske løsninger for regninger, klikk på linkene under for mer informasjon om hver enkel løsning.

Det er Nets som leverer løsningen for eFaktura til bankene. I slutten av 2018 innførte Nets en tjeneste som lar deg velge at det automatisk opprettes eFaktura-avtale med alle man betaler regninger til. Det gjør at du kan ha fått eFaktura-avtale hos oss hos i Glitre Energi Strøm uten at du ønsker det.

Hvis du ikke vil ha eFaktura fra oss må du logge inn i nettbanken din og fjerne avtalen. Hvis du ikke ønsker å få eFaktura-avtaler automatisk opprettet i fremtiden må du også fjerne valget om automatisk opprettelse. Hvis du har spørsmål til dette er det banken din som må hjelpe deg.

Hvis du bruker Vipps har de slått på at alle deres kunder får eFaktura fra alle leverandører automatisk.  Slik slår du av dette:

1.Logg inn i Vipps

2.Klikk Profil

3.Klikk Betalingsvalg

4.Klikk eFaktura i nettbank og apper

5.Velg bort Alltid Vipps eFaktura

 

I tillegg må det slås av i din nettbank.

Strøm

Strømkunder hos Glitre Energi Strøm kan logge seg på Min side for å lese av strømmen. Det kan du gjøre når som helst.

Det er mange måter du kan spare strøm på. Vi har samlet nyttige sparetips her.

I Lier, Drammen, Nedre Eiker, Kongsberg, Jevnaker, Lunner og Gran kommuner er det Glitre Energi Netts samarbeidende entreprenører som tilbyr leie av byggestrøm. Kontaktinformasjon finner du her.

Vi er lokale – Gjennom Lokalbidraget  støtter vi lokale klubber og foreninger.

Vi har billig strøm – vi kan tilby strøm til konkurransedyktige priser. Med vårt mest populære produkt – Glitre Innkjøpspris, betaler du kun det det koster å levere strømmen hjem til deg.

Topp kundeservice – vi er der for kunden. Kundeundersøkelser bekrefter gang på gang at vi er blant de aller beste på kundeservice i Norge.

Vi tenker miljø i alt vi gjør – du får garantert ren og 100 % fornybar strøm fra lokale vannkraftverk.

Strøm og nettleie på en og samme faktura.

Flere og flere velger strøm fra Glitre Energi!

Gitre Energi tilbyr fornybar strøm til både innkjøpspris, spotpris, variabel pris og fast pris.
Les mer om våre strømavtaler her.

Hvis du blir strømkunde i Glitre Energi tar det ca to uker før vi kan begynne å levere strøm til deg. Dersom du allerede er kunde i Glitre Energi tar det 1-2 virkedager før den nye strømavtalen er registrert på ditt kundeforhold.

All strøm vi selger er vannkraftprodusert i lokale vassdrag. Glitre Energi Strøm er en av få kraftleverandører som leverer strøm med opprinnelsesgaranti inkludert i alle våre standard strømavtaler til alle husholdningskunder, fra våre lokale vannkraftverk.

Opprinnelsesgaranti garanterer at det produseres like mye strøm fra lokale vannkraftverk tilsvarende forbruket ditt.

 

Norsk vannkraft

Vi kan ikke si med sikkerhet hvor strømmen i stikkontakten din kommer fra, da strømmen alltid tar korteste vei.

Vi i Glitre Energi Strøm kan ikke styre hvordan din strøm blir produsert – men vi kan hjelpe deg med å bestemme hvilke kraftverk som skal få betalt for strømmen din.

I Glitre Energis tilfelle er det fra våre kraftverk i Kaggefoss, Gamlebrofoss, Geithusfoss og Pikerfoss i Drammensvassdraget og Numedalslågen. Ved å velge norsk vannkraft kan du være trygg på at det produseres like mye strøm fra våre lokale vannkraftverk tilsvarende forbruket ditt.

Les mer om norsk vannkraft her.

Ønsker du å si opp strømavtalen din uten at en ny kunde tar over, så er oppsigelsestiden minimum 2 dager fra vi mottar oppsigelsen.

Hvis ny kunde bestiller strøm på adressen, så kan datoen for oppsigelse være tilbake i tid. Vi anbefaler derfor at ny kunde bestiller strøm til seg fra en dato dere er enige om. Da blir avtalen oppsagt på deg som flytter automatisk

Feilmelding

  • Sjekk om strømmen bare er borte hos deg. Hvis naboene dine også mangler strøm kan det være en planlagt utkobling, eller en feil på strømnettet.
  • Hvis du tror at det er en feil på strømnettet må du ta kontakt med nettselskapet ditt. Du finner hvilket nettselskap du har på baksiden av fakturaen, eller under menypunktet Abonnement på Min side.
  • Hvis du bor i Kongsberg, Nedre Eiker, Drammen, Lier, Jevnaker, Lunner eller Gran kommune er det Glitre Energi Nett AS som er netteieren din. De kan du kontakte her.

I Lier, Drammen, Nedre Eiker, Kongsberg, Gran, Jevnaker og Lunner er det den enkelte kommune som har ansvaret for gatebelysningen langs kommunale veier. Henvendelser vedrørende gatelyset langs kommunale og fylkeskommunale veier rettes til:

  • Lier tlf.: 32 22 58 00 eller postmottak@viva-iks.no
  • Drammen: Tlf. 03008 eller post.servicetorget@drmk.no
  • Nedre Eiker: Tlf. 32 23 25 00 eller post@nedre-eiker.kommune.no
  • Kongsberg: Tlf. 32 86 62 50 eller servicetorget@kongsberg.kommune.no
  • Gran tlf.: 61 33 84 00 eller postmottak@gran.kommune.no
  • Jevnaker tlf.: 61 31 57 00 eller postmottak@jevnaker.kommune.no
  • Lunner tlf.: 61 32 40 00 eller post@lunner.kommune.no. Du kan også bruke denne linken.

For riksveiene rettes henvendelser vedrørende gatelys til Vegtrafikksentralen på telefon 175.