Kontakt Lukk

Hei og velkommen til oss!

31 00 15 50
Åpningstider kundesenter og chat:
Mandag - fredag 08.00 - 15.30
Kontakt oss
Spørsmål og svar

Faktura

Dette kan du gjøre selv på Min side. Under menyen Faktura finner du link til betalingsutsettelse ved siden av den siste fakturaen din dersom den ikke har forfalt. Selvbetjening av betalingsutsettelse betinger også at du ikke har mer enn 1 regning som ikke er betalt.

De fleste husholdningskunder får regning hver måned.

Ta kontakt med oss aller først dersom det er noe vedrørende regningen du ikke er enig i.

Vi tilbyr flere elektroniske løsninger for regninger, klikk på linkene under for mer informasjon om hver enkel løsning.

Strøm

Strømkunder hos Glitre Energi Strøm kan logge seg på Min side for å lese av strømmen. Det kan du gjøre når som helst.

Det er mange måter du kan spare strøm på. Vi har samlet nyttige sparetips her.

I Lier, Drammen, Nedre Eiker, Kongsberg, Jevnaker, Lunner og Gran kommuner er det Glitre Energi Netts samarbeidende entreprenører som tilbyr leie av byggestrøm. Kontaktinformasjon finner du her.

Vi er lokale – Gjennom Lokalbidraget  gir vi 500 kroner til DIN lokale klubb eller forening.

Vi har billig strøm – vi kan tilby strøm til konkurransedyktige priser. Med vårt mest populære produkt – Glitre Innkjøpspris, betaler du kun det det koster å levere strømmen hjem til deg.

Topp kundeservice – vi er der for kunden. Kundeundersøkelser bekrefter gang på gang at vi er blant de aller beste på kundeservice i Norge.

Vi tenker miljø i alt vi gjør – du får garantert ren og 100 % fornybar strøm fra lokale vannkraftverk.

Strøm og nettleie på en og samme faktura*

Flere og flere velger strøm fra Glitre Energi!

 

*I Glitre Energi Netts områder

Gitre Energi tilbyr fornybar strøm til både innkjøpspris, spotpris, variabel pris og fast pris.
Les mer om våre strømavtaler her.

Hvis du blir strømkunde i Glitre Energi tar det ca to uker før vi kan begynne å levere strøm til deg. Dersom du allerede er kunde i Glitre Energi tar det 1-2 virkedager før den nye strømavtalen er registrert på ditt kundeforhold.

All strøm vi selger er vannkraftprodusert i lokale vassdrag, 100% ren og fornybar energi.
Les mer om fornybar strøm fra Glitre Energi her.

Glitre Energi er en av få som leverer strøm med opprinnelsesgaranti til alle kunder – og det helt kostnadsfritt. Garantien innebærer at miljøgevinsten av vår vannkraftproduksjon i Buskerud knyttes opp til den enkelte forbruker.

De fleste husholdninger tror de kjøper strøm som ikke forurenser, men det er faktisk bare en liten del av norske strømkunder som kan være sikre på dette.

Visste du at hele ni av ti husstander i Norge kjøper strøm som er produsert med 91 prosent ikkefornybar energi, og kun 9 prosent fornybar energi. Det er faktisk bare en liten del av norske strømkunder som kan være sikre på at de kjøper strøm som ikke stammer fra forurensende kraftproduksjon. Les mer om opprinnelsesgarantier her.

Se opprinnelsesgaranti for fornybar strøm for Glitre Energi her

Feilmelding

  • Sjekk hovedsikringen i sikringsskapet for å utelukke at det ikke er en feil du selv kan rette med en gang
  • Ved feil på strømmen i tidsrommet 08.00 til 15.30 kontakter du Kundeservice på tlf. 03101, eller sender en e-post.
  • Utenfor dette tidsrommet ringer du feilmeldingstelefonen for strøm på tlf. 815 68 818 (for kunder i Glitre Energi Netts områder)

I Lier, Drammen, Nedre Eiker, Kongsberg, Gran, Jevnaker og Lunner er det den enkelte kommune som har ansvaret for gatebelysningen langs kommunale veier. Henvendelser vedrørende gatelyset langs kommunale og fylkeskommunale veier rettes til:

  • Lier tlf.: 32 22 58 00 eller postmottak@viva-iks.no
  • Drammen: Tlf. 03008 eller post.servicetorget@drmk.no
  • Nedre Eiker: Tlf. 32 23 25 00 eller post@nedre-eiker.kommune.no
  • Kongsberg: Tlf. 32 86 62 50 eller servicetorget@kongsberg.kommune.no
  • Gran tlf.: 61 33 84 00 eller postmottak@gran.kommune.no
  • Jevnaker tlf.: 61 31 57 00 eller postmottak@jevnaker.kommune.no
  • Lunner tlf.: 61 32 40 00 eller post@lunner.kommune.no. Du kan også bruke denne linken.

For riksveiene rettes henvendelser vedrørende gatelys til Vegtrafikksentralen på telefon 175.