Kontakt Lukk

Hei og velkommen til oss!

31 00 15 50
Åpningstider kundesenter og chat:
Mandag - fredag 08.00 - 15.30

Kontakt oss
Spørsmål og svar

Tilbud Glitre SmartBox | Kun for NBBO medlemmer

Bli en smartere strømforbruker med Glitre SmartBox LIVE. Som medlem i Nedre Buskerud Boligbyggelag får du nå et eksklusivt tilbud på Glitre SmartBox fra Glitre Energi Strøm.

Glitre SmartBox er en ekstern boks du enkelt kobler til HAN-porten i strømmåleren din, som gjør at du kan følge strømforbruket i sanntid fra mobiltelefonen. Boksen kommuniserer via 4G fra Telenor og kan plasseres utendørs.

Få kontroll på strømforbruket ditt med Glitre SmartBox, hvor du enkelt kan følge med i appen på effekt, strømforbruket og strømprisen LIVE akkurat nå. Slik kan du enklere ta grep for å redusere strømforbruket på tider av døgnet strømprisen er høy.

4G-dekning

fra Telenor

LIVE-data

rett inn i appen

TA KONTROLL

over forbruket ditt

REDUSER

strømregningen din

Kr 899,-

Pris for brikken

Kr. 39,- pr mnd

Pris for tjenesten

nbbo_logo_2017 uten bakgrunn

Kr. 899,- for boksen

Kr. 39,-/pr mnd for tjenesten (3 første måneder kr.0,-)

  • Avtalen forutsetter en aktiv strømavtale (NBBO strøm) med Glitre Energi Strøm
  • Gjelder kun for privatkunder og medlemmer av NBBO
  • Avtalevilkår

Se strømprisen her og nå

Strømprisen ser du i sanntid, slik at du mye enklere kan ta grep for å redusere strømforbruket ditt på tider av døgnet strømprisen er høy.

Kanskje det lønner seg for deg å vaske klær i 20-tiden i stedet for i 17-tiden? Eller lage middag kl.18 i stedet for kl.16?

Du får god oversikt og innsiktsfulle analyser daglig i appen, som hjelper deg å ta verdifulle og kloke valg.

Se hvor mye strøm du bruker akkurat nå!

Når ny nettleie trer i kraft hos de fleste netteiere i løpet av 2022 bestemmes nettleien ut i fra hvor mye strøm du bruker samtidig en time. Ved å følge med på forbruket ditt kan du klare å redusere hvor mye strøm du bruker samtidig, og dermed få lavere nettleie.

Kanskje er det noen faste timer som peker seg ut hvert døgn? Dusjer du på kvelden samtidig som du lader elbilen? Eller vasker klær samtidig som du lager mat?

Med live forbruk er det enkelt å se om du bruker for mye strøm akkurat nå, slik at du raskt kan justere forbruket.

Effekt

Nå er er det kommet en ny funksjon i OSS-appen for deg som har Glitre SmartBox. Nå kan du enkelt følge med på effekt, i tillegg til strømforbruk og strømpris.

Du kan sette din egen effekt-grense du ønsker å ligge på, og når du ønsker å bli varslet at du er på vei over grensen du har satt. Dette vil gi det enda bedre oversikt over forbruk og kostnader.

Oss-appen: En strøm-app for kloke valg

Oss-appen gir deg innsikt og oversikt over strømforbruket ditt, med Glitre SmartBox koblet til strømmåleren.

Glitre SmartBox plugges enkelt inn i strømmåleren og hjelper deg å hente informasjonen fra måleren. Appen gir deg muligheten til å ta eierskap til din egne data, og få et trygt og forutsigbart forhold til strøm.

Appen oversetter og tolker informasjonen fra strømmåleren din, fra å være energipulser og kilowatt, til å bli nyttig informasjon om strømforbruket i hjemmet ditt.

  • Se strømforbruket ditt live
  • Se ditt historiske strømforbruk og sammenlign forbruket ditt på timer, dager, uker måneder og år.
  • Se hvilken effekt du ligger du på, og sett din egen grense for varsling
  • Eget modus som viser reaktiv effekt, spenning og strøm per fase og målerstand.
  • Sammenligne forbruket ditt med tilsvarende hjem
  • Se hva strømprisen er, slik at du får muligheten til å flytte forbruket ditt til timer med lavere pris
  • Prisindikator som viser om strømprisen din er lav, normal eller høy
  • 24 timer prediksjon av forbruk. Se hvor mye strøm du bruker daglig vs. hva vi har estimert

Last ned appen gratis her:

App store knapp

Google Play knapp

Informasjon

Viktige egenskaper til Glitre SmartBox +

  • Enkel oppkobling – eneste du må gjøre er å fysisk koble den inn og aktivere HAN-porten via ditt nettselskap
  • Enheten fungerer uavhengig av boligens egne nettverk. Den benytter LTE-M for overføring.
  • Funker på alle typer AMS-målere i Norge
  • Trenger ikke ekstern strømforsyning
  • 4G-dekning – Kan installeres alle steder det er 4G-dekning i Norge
  • Du får tilgang på viktig informasjon om eget strømforbruk. Ikke bare forbruk, men også sikkerhet ved å se for eksempel spenning
  • Gir deg muligheten til å agere før den økonomiske skaden har skjedd
  • I nybygg er sikringsskapet stort sett plassert ute, og da er ofte LTE-M ofte det eneste alternativet da boksen tåler å stå ute

Spørsmål og svar

Må jeg ha en strømavtale fra Glitre Energi Strøm for å bestille Glitre SmartBox? +

Ja. For å bestille Glitre SmartBox med NBBO pris må du ha NBBO Strøm hos oss i Glitre Energi Strøm. Det spiller ingen rolle hvilken av de to avtalene du har.

Hvordan installerer jeg Glitre SmartBox? +

Du plugger Glitre SmartBox direkte inn i strømmåleren din, det er kun ett sted det er plass til den. Brikken har tosidig tape på baksiden så du får festet den trygt i skapet.

Installasjonsguide til Glitre SmartBox finner du her!

Hvordan åpner jeg HAN-porten? +

Kontakt nettselskapet ditt (ikke strømselskapet) for å få åpnet HAN-porten.

Har du Glitre Energi Nett, logg inn på deres Min Side her. Gå til Min profil og velg skjemaer. Her vil du finne skjema for HAN port som må sendes inn. Du vil få en bekreftelse på e-post når din HAN port er åpnet. Dette tar kun få dager!

Hvor kan jeg laste ned OSS-appen? +

Oss-appen laster du ned gratis her:

   

Kan flere personer i samme husstand laste ned og bruke OSS-appen? +

Ja, men det opprettes kun én bruker, men flere i samme husstand kan laste ned OSS-appen og logge inn med samme bruker.

Jeg har problemer med OSS-appen, hvem kontakter jeg? +

Har du problemer med appen tar du kontakt med OSS Norge. Se flere spørsmål og svar fra OSS Norge her!

Du kan også bruke chatten i appen for å komme i kontakt med de.

Har du andre problemer? Ta kontakt med oss i Glitre Energi Strøm her!

Trenger Glitre SmartBox oppdateringer og vedlikehold? +

Glitre SmartBox er utviklet så den oppdateres og konfigureres automatisk, og den trenger verken vedlikehold eller ettersyn.

Den har en innebygd energireserve som gjør at den overlever strømbrudd, i tillegg til at den har temperatur-, trykk- og luftfuktighetssensor.

Hvorfor må jeg betale for Glitre SmartBox? +

Glitre SmartBox er en ekstern boks du kobler opp til strømmåleren din.

Det koster penger å utvikle slik teknologi, og det koster å drifte tjenesten. Derfor er det et engangsbeløp for selve boksen på kr 899, og en månedlig kostnad på kr 39 for drift av tjenesten.

Jeg angrer på kjøpet, hva gjør jeg? +

Du kan angre på kjøpet av Glitre SmartBox innen 14 dager. Her finner du angrerettskjema!

Har det gått mer enn 14 dager og du har tatt i bruk Glitre SmartBox er boksen din til odel og eie. Ønsker du å avslutte tjenesten før det har gått 12 måneder av nedbetalingstiden må du fortsatt betale restbeløpet på selve boksen. Restbeløpet på Glitre SmartBox vil da komme på din neste faktura!

Har du spørsmål om angrerett ta kontakt med vår hyggelige kundeservice!

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss!

Trygg Strømhandel

Vi er en godkjent strømleverandør gjennom sertifiseringsordningen Trygg strømhandel.

Topp kundeservice

Våre strømkunder er blant de aller mest fornøyde i bransjen.

Lokalt engasjement

Vi engasjerer oss i ditt nærmiljø, og støtter lokale klubber og foreninger.